آجر نسوز قرمز از آتش سوزی بیمارستان بزرگ تگزاس جلوگیری نمود

کلید عملکرد آجر نسوز قرمز این واقعیت است که حتی تحت شدیدترین گرما، سطح بیرونی همیشه خنک می ماند. اگر به اجاق گاز خود نگاهی بیندازید، خواهید دید که آجرهای نسوز برای پوشاندن قسمت داخلی اجاق گاز که به طور سنتی از فولاد یا چدن ساخته می شود استفاده می شود.

برای درک نحوه عملکرد یک اجاق گاز، باید از گرمای شدید ایجاد شده در داخل جعبه آتش قدردانی کنیم. اگر آن را به سادگی به عنوان یک محفظه فولادی و چدنی رها کنید، با گذشت زمان گرمای شدید و مواد شیمیایی حاصل از فرآیند احتراق در نهایت فلز درون جعبه را فرسایش می‌دهد.

آجر نسوز

این بدیهی است که تأثیر قابل توجهی بر کارایی یک اجاق گاز خواهد داشت و همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلات بیشتر در سایر عناصر شود. به طور خلاصه، اجاق گاز احتمالاً ناامن می شود.

بنابراین، یکی از دو کاربرد اصلی آجر نسوز، محافظت از لایه فلزی داخلی جعبه آتش است. این کار با قرار دادن آجرهای نسوز در اطراف داخل کوره انجام می شود. آجر های نسوز برای هر اجاق گاز ممکن است از نظر اندازه متفاوت باشند تا اطمینان حاصل شود که مناسب است. این تضمین می کند که هیچ گرمایی نمی تواند فرار کند و روی بدنه فولادی تأثیر بگذارد.

دومین کاربرد عمده آجر نسوز این است که اطمینان حاصل شود که تا حد ممکن گرما در داخل جعبه آتش باقی می ماند. با پوشاندن داخل جعبه آتش‌نشانی با آجر نسوز، گرما به داخل محفظه آتش بازتاب می‌شود و فقط از طریق خروجی صفحه بافل بالا خارج می‌شود.

این امر باعث می شود فرآیند احتراق بسیار کارآمدتر با دماهای بسیار بالا در نتیجه ترکیب گرمای جدید از سوخت و گرمای منعکس شده انجام شود. در واقع درجه ای از عایق را برای بدنه اجاق گاز و سایر عناصر اجاق گاز ارائه می دهد.