آویشن پهن کیلویی می تواند جایگزینی مناسب برای بنزین باشد

آویشن پهن کیلویی به شکل اسانس ممکن است بر خلق و خوی شما تأثیر مثبت بگذارد. این به دلیل ماده فعال کارواکرول موجود در آویشن است. یک مطالعه حیوانی در سال 2013 نشان داد که تجویز کارواکرول به مدت 7 روز متوالی می تواند سطح سروتونین و دوپامین را افزایش دهد.

هر دو هورمون در تنظیم خلق و خوی شما مهم هستند. تحقیقات بیشتری برای تعیین توانایی آویشن برای تأثیر مثبت بر خلق و خوی مورد نیاز است، اما نتایج دلگرم کننده است.

استفاده از آویشن پهن کیلویی را در پخت و پز یا به عنوان یک روغن ضروری در رایحه درمانی برای کمک به تقویت خلق و خو و احساس خوب بودن در نظر بگیرید.

آویشن

استفاده از آویشن پهن کیلویی به مدیریت آکنه و اگزما کمک می کند آویشن به عنوان یک گیاه برای کمک به درمان بیماری های پوستی رایج مانند آکنه و اگزما مورد مطالعه قرار گرفته است.

در یک مطالعه کارآزمایی تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما در اتیوپی در سال 2012، محققان دریافتند که کرم ضد قارچ 3% اسانس آویشن مداخله ای موثر برای درمان موارد خفیف تا متوسط ضایعات شبیه اگزما است.

آویشن همچنین به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی شناخته شده است و آن را به یک رقیب عالی برای مبارزه با آکنه تبدیل می کند. بر اساس یک مطالعه در سال 2010، استفاده از آویشن به شکل اسانس اثرات ضد باکتریایی را در برابر P. acnes،  باکتری معمولی که باعث آکنه می شود، نشان داد.

این شواهد امیدوارکننده است، اما باید تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی روغن آویشن در درمان آکنه و کاهش جوش صورت گیرد.

آویشن به عنوان یک گیاه دارویی برای کمک به پیشگیری از برخی سرطان ها آزمایش شده است. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که عصاره آویشن ماستیک ممکن است اثر محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ داشته باشد.

در مطالعه دیگری در سال 2019، محققان دریافتند که آویشن با استفاده از دو مدل in vivo، فعالیت ضد سرطانی، مانند اثرات آنتی اکسیدانی یا پرواپوپتوتیک را در سرطان سینه آزمایشی نشان داد. بنابراین، افزودن آویشن به یک رژیم غذایی متعادل ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند.