اسباب بازی در کهریزک موجب مشکلات پوستی کودکان شد

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اسباب بازی در کهریزک که مردانه تلقی می شوند می‌تواند رشد مهارت‌های فضایی، علمی و فکری را تشویق کند، اما اسباب‌بازی‌های بیش از حد مردانه می‌توانند رفتارهای خشن، پرخطر و رقابتی را ترویج دهند.

این ممکن است باعث شود که پسرها به این ویژگی‌ها اهمیت ناخودآگاه بدهند و جامعه یاد بگیرد که این ویژگی‌ها را با مردان بپذیرد. این ممکن است توضیح دهد که چرا مردان بیشتر از زنان در رفتارهای مخاطره آمیز شرکت می کنند و چرا برای پسران و مردان مسلط، پرخاشگر و خشن تر از نظر اجتماعی قابل قبول است.

اسباب بازی

من می خواهم توجه داشته باشم که این تأثیرات اجتماعی، تفاوت بیولوژیکی ذاتی بین جنسیت ها را رد نمی کند. چنین چیزی هنوز کاملاً ممکن است، و بعید است که تفاوت های بیولوژیکی بین جنسیت ها هیچ تأثیر شناختی نداشته باشد. با این حال، بدیهی است که این تفاوت ها به طور قابل توجهی تحت تأثیر عوامل اجتماعی است و اسباب بازی های جنسیتی به این تفاوت ها کمک می کنند.

نکته این نیست که یک عروسک باربی دختر شما را به یک زن خانه دار دهه 50 تبدیل می کند و یک کامیون اسباب بازی پسر شما را به یک جنایتکار پرخاشگر تبدیل می کند، بلکه این است که در مجموع، طی سال ها قرار گرفتن در معرض رسانه ها و کلیشه های جنسیتی ایجاد شده در جامعه، دختران و پسران می توانند یک طرفه رشد کنند.

منظورم از این است؛ اگر کودکان تنها با بازی با اسباب‌بازی‌های جذاب برای جنس بیولوژیکی خود بزرگ شوند، ممکن است از مزایای اسباب‌بازی‌های همجنس خود غافل شوند. علاوه بر این، اسباب بازی های بیش از حد مردانه و بیش از حد زنانه منجر به معایبی مانند ارتقاء اهمیت تصویر برای زنان و ترویج پرخاشگری در مردان می شود.

اسباب بازی در کهریزک خنثی‌تر و دارای جنسیت کمتر مانند بلوک‌ها و آلات موسیقی به میزان بیشتری نسبت به اسباب‌بازی‌های فوق‌زنانه و فوق‌مردانه، رشد هنری، خلاقانه، اجتماعی، آموزشی و علمی را ارتقا می‌دهند.