تریلی تراکتور رومانی دست دوم و حوادث شغلی در بخش کشاورزی

در حال حاضر، بین تعداد حوادث شغلی در بخش کشاورزی گزارش شده توسط منابع دولتی اسپانیا و حوادثی که به طور کلی رخ می دهند، اختلاف وجود دارد. این عمدتاً به دلیل تعریف رسمی “حادثه شغلی” در مقررات جاری است.

برای اینکه بتوانیم تمام تصادفات مرگبار مربوط به تریلی تراکتور را تجزیه و تحلیل کنیم، باید از منابع اطلاعاتی دیگر استفاده کرد.

در این پژوهش، اخبار منتشر شده در رسانه های مختلف طی دوره زمانی 2010-2019 را گردآوری کرده ایم.

مدل‌های آماری که وابستگی مکانی و زمانی داده‌ها را در نظر می‌گیرند برای تخمین میزان تصادفات منجر به مرگ در استان‌های اسپانیا با استفاده از تکنیک استنتاج بیزی INLA (تقریب لاپلاس تودرتو یکپارچه) استفاده شد.

نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که تعداد کل تصادفات فوتی در آن دوره 644 مورد بوده است.

نرخ خام تصادفات فوتی در هر استان از 0 تا 223.5 تصادف منجر به فوت به ازای هر 100000 تراکتور ثبت‌شده متغیر بوده است. علاوه بر این، نرخ کلی برای اسپانیا به عنوان یک کل 6.87 تصادف مرگبار در هر 100000 تراکتور بود.

مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا، مشخص شد که مناطقی که بیشترین تعداد تصادفات را داشته اند نیز مربوط به زمین های شیب دار، ناوگان تراکتور رومانی قدیمی تر و محصولات باغی و تاکستان ها است.

در اسپانیا، هر دو بخش کشاورزی و ساخت و ساز بیشترین میزان حوادث شغلی را دارند.

با این حال، از زمان ظهور قانون 31/1995 در مورد پیشگیری از خطرات شغلی (انتقال دستورالعمل اروپایی 89/391/EEC)، بخش کشاورزی تنها بخشی است که این نرخ را بهبود نداده است که همچنان در حال افزایش است.

علل احتمالی می تواند شامل ساختار خانواده مزارع، اندازه کوچک مزارع، درصد بالای کارگران موقت و همکاری مکرر اعضای خانواده در وظایف مربوط به مزرعه باشد.

مزرعه نیز با تنوع وظایف مشخص می شود که بسیاری از آنها شامل ماشین آلات سنگین است.

علاوه بر این، استفاده از محصولات حفاظت از گیاهان و سایر مواد شیمیایی گسترده است.

کار به خودی خود از نظر تلاش بدنی و قدرت بسیار سخت است و اغلب در شرایط محیطی شدید با انزوا در محل کار همراه با سطح پایین آموزش کارگران انجام می شود.

این منجر به طیف گسترده ای از خطرات شغلی می شود که کارگران کشاورزی در معرض آن قرار دارند و اغلب منجر به حوادث شغلی می شوند و آنها به خرید تراکتور دست دوم تمایل پیدا می کنند .

  • منابع:
  1. Fatal Tractor Accidents in the Agricultural Sector in Spain during the Past Decade
  • تبلیغات:
  1. محصولات ترکیبی حاوی سنجد را در بیماری های تنفسی بیشتر روشن می کند
  2. کمربند چرمی به عنوان پر طرفدار ترین نوع کمربند شناخته شده است
  3. کراتین مو را جایگزین روغنهای صنعتی که به موهای خود میزنید کنید!
  4. با کمترین هزینه به بالاترین موفقیتها دست پیدا کنید