جیوه با آب آلوئه ورا و شیر گاو سم زدایی می شوند

تهیه کجالی و راساسیندورا13
جیوه و گوگرد با آب کوماری (آلوئه ورا) و گودگدا (شیر گاو) سم زدایی می شوند.

هر دو به مقدار مساوی مخلوط می شوند و با یک هاون به نام خلوایانترا ساییده می شوند تا زمانی که مخلوط سیاه شود و تراشیدن بیشتر مشکل شود (شکل 1 را ببینید).

خلوایانترا از سنگی با شکل و اندازه مشخص ساخته می شود تا در حین تراشیدن جیوه آرادبرندینگ نریزد.

فشار اعمال شده توسط فرد تراکتور به تجزیه مواد به ذرات کوچک کمک می کند. اصطکاک گرما ایجاد می کند و حرکت به تشکیل ترکیب جدید کمک می کند.

Vālukayantra: گرمایش در دستگاه پر از شن (شکل 2 را ببینید)
یک ظرف گرد به نام لباس بلوچی که از خاک رس تهیه می شود و تا دو اینچ با ماسه شسته و خشک شده پر می شود. کوپی یک بطری شیشه ای با ته گرد، دهانه باریک کشیده و رنگ تیره است.

روی آن را سه تا ده بار با پارچه ای می پوشانند که در خاک رس خیس شده و خشک شده باشد.

کوپی با کجالی تراشیده شده پر می شود و در داخل والوکایانترا قرار می گیرد. ماسه به حفظ دما کمک می کند و پوشش های پارچه ای روی بطری آن را از گرمای شدید محافظت می کند.

ماسه همچنین به ثابت نگه داشتن بطری شیشه ای کمک می کند در حالی که جیوه قرمز در چه وسایلی است که در داخل هم زده می شود.

پوتاپاکا در بااتی: فرآیند گرمایش در کوره آجری شنی سنتی
پوتا یک گودال یا ساختار کوره مانندی است که برای گرم کردن آماده شده است.

اندازه گودال داخلی هوا و گرمای مورد نیاز برای فرآیند را تعیین می کند. در عمل، کوره سنتی، کوره آجری به نام باتی، روی زمین با آجرهای ماسه ای تهیه می شود.

Vālukayantra، جایی که ماسه خشک به عنوان وسیله ای برای انتقال گرما استفاده می شود، روی کوره قرار می گیرد و با آتش زیر گرم می شود (شکل 2 را ببینید).

دما بر اساس توصیفات متنی و همانطور که توسط پزشکان آیورودا مسلط به ترکیبات جیوه در لامپ تصویر تلویزیون که به عنوان راسوایدیا شناخته می شوند، توضیح داده می شود.

پارامترهای مختلفی در کنترل فرآیند گرمایش دخیل هستند که باید به دقت تعیین شوند: گرم شدن دستگاه پایه، تشکیل مایع کجالی، و تبلور، تبخیر و خنک شدن کجالی در داخل بطری.

بسته به مواد تشکیل دهنده و نسبت آنها، حرارت ممکن است آهسته، متوسط یا قوی باشد. تبدیل شیمیایی متوالی ماده تحت فرآیند در کوپی از طریق پارامترهای متغیر حرارت دادن کوپی حاصل می شود.

  • منابع:
  1. Preparing Red and Black Mercury Sulphide in an Ayurvedic Setting
  • تبلیغات:
  1. تحقیقات گسترده بر روی کشمش
  2. رسم سوئدی یک تاریخ خوشمزه است
  3. کاربرد چسپ آکواریوم در ساخت نارنجک
  4. دانشجویان چینی موفق به اختراع چمدان هوشمند شدند!