خاصیت خرمای ضد دیابت برای کاهش قند خون

دیابت یک وضعیت مزمن پیچیده است که با اختلال در تنظیم گلوکز ناشی از کمبود یا بی اثر بودن انسولین تعریف می شود.

دیابت حدود 450 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

این بیماری همیشه با عوارض یا عوارض مختلف مانند فشار خون بالا، چربی خون بالا و بیماری ایسکمیک قلبی همراه است که با مصرف خرما پیارم اعلا درمان می شود.

عفونت ویروس RNA عامل بیماری COVID-19 است.

از آنجایی که این بیماری به سرعت گسترش یافت، اکنون این بیماری به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی اعلام شده است. COVID-19 حدود 200 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرد که حدود 2 میلیون نفر بود.

پیشگیری و کنترل این بیماری همه گیر در حال حاضر با یک کمپین واکسن و خرما مضافتی قابل انجام است.

برخی تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت قندی شانس بیشتری برای ابتلا به عفونت COVID-19 دارند.

دیابت احتمالاً سیستم ایمنی فرد را به دلیل سطوح بالای قند خون ضعیف کرده است که بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ها از جمله COVID-19 است.

علاوه بر افرادی که در معرض بالاترین خطر ابتلا به کووید-19 هستند، تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت بیشتر از دیگران از علائم جدی COVID-19 رنج می برند. بیماران دیابتی مبتلا به کووید-19 کنترل ضعیفی بر سطح قند دارند.

مکانیسم کنترل ضعیف قند در بیماران COVID-19 با سطح بالایی از حضور رادیکال های آزاد مرتبط است که باعث اختلال در تولید انسولین می شود و منجر به کنترل ضعیف قند می شود.

هیپرگلیسمی بعداً می تواند پاسخ های التهابی بیشتری ایجاد کند که می تواند منجر به عوارض متعدد شود. در نتیجه، هدف این بررسی، بررسی خواص ضد دیابتی خرما برحی و کاربرد بالقوه آن برای بیماران دیابتی مبتلا به کووید-19 است.

DPF ها سرشار از فلاونوئیدها و فنولیک ها هستند که می توانند به آنتی اکسیدان های طبیعی مانند سوپراکسید دیسموتاز (SOD)، کاتالاز (CAT) و گلوتاتیون پراکسیداز (GPx) کمک کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند و محصولات اکسیداسیون رادیکال های آزاد را کاهش دهند که به به حداقل رساندن استرس اکسیداتیو و در نتیجه کمک می کند.

آسیب سلولی، به ویژه در سلول های پانکراس. همچنین نشان داده شده است که عصاره دانه DPF باعث افزایش ترشح انسولین درون زا در موش های دیابتی نوع 1 (STZ) ناشی از استرپتوزوتوسین می شود.

هنگامی که به موش های دیابتی به جای انسولین تنها خرما مضافتی خوشه ای داده شد، سطح پپتید C به طور قابل توجهی افزایش یافت که نشان دهنده افزایش ترشح انسولین درون زا است.

تعداد سلول های B را می توان توسط فلاونوئیدها افزایش داد و یک مکانیسم ممکن می تواند تحریک ترشح انسولین باشد.

  • منابع:
  1. Bioactivity and Pharmacological Potential of Date Palm (Phoenix dactylifera L.) Against Pandemic COVID-19: a Comprehensive Review
  • تبلیغات:
  1. پالتی که با آن می توان ماهی صید کرد!
  2. خراطی بر روی چوب | مرکز طراحی و خراطی روی چوب
  3. خیار گاز زده توسط شاهزاده عرب به مزایده گذاشته شد!
  4. کشف یکی از مخوفترین گودالهای جهان در ایران !!