شلیل انجیری موجب افزایش قدرت خون رسانی به مغز می شود

میوه های شلیل انجیری دارای مواد مغذی و کم کالری هستند و آنها را به یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی مغذی تبدیل می کند. ارزش غذایی هر 100 گرم میوه شلیل انجیری تازه:

ارزش های تغذیه ای، انرژی – 74 کیلو کالری، کربوهیدرات – 19.18 گرم، پروتئین – 0.75 گرم، چربی کل – 0.30 گرم، فیبر رژیمی – 2.9 گرم، فولات – 6 میکروگرم، نیاسین – 0.400 میلی گرم، اسید پانتوتنیک – 0.300 میلی گرم، پیریدوکسین – 0.113 میلی گرم، ریبوفلاوین – 0.050 میلی گرم، تیامین – 0.060

میوه شلیل انجیری دارای چندین مزیت برای سلامتی است، از جمله تقویت دستگاه گوارش و سلامت قلب و عروق و شاید کمک به مدیریت قند خون. شلیل انجیری سرشار از فیبر و کالری کم است، بنابراین زمانی که در سفر کاهش وزن خود هستید، آن را به یک میان وعده ایده آل تبدیل می کند. وقتی در یک رژیم غذایی متعادل گنجانده شود.

شلیل انجیری

غذاهای پرفیبر مانند شلیل انجیری می تواند به شما کمک کند بین وعده های غذایی احساس سیری کنید و پرخوری را کاهش دهید. در نتیجه، آنها ممکن است به تقویت روند کاهش وزن کمک کنند. مطالعات متعدد این ادعا را تایید می کند که فیبرهای غذایی به کاهش وزن کمک می کنند.

خیساندن شلیل انجیری خشک باعث هضم آن و جذب مواد مغذی بیشتر می شود. طبق برخی ادعاها، آبرسانی مجدد به میوه های شلیل انجیری با آب باعث سیری بیشتر آنها می شود و در نتیجه باعث کاهش مصرف کالری و کاهش وزن می شود.

برخی از مطالعات مصرف میوه به ویژه میوه های خشک را با کاهش وزن مرتبط می دانند. به این دلیل که میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند و می توانند به شما در حفظ وزن سالم و سلامت کلی کمک کنند. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری برای حمایت از این مفهوم مورد نیاز است.

میوه شلیل انجیری ممکن است برای پوست مفید باشد. با این حال، عمدتا برای درماتیت آلرژیک یا پوست خشک و خارش دار است. با این وجود، تحقیقات اثربخشی میوه های خشک شلیل انجیری را بر روی پوست ثابت می کند. محققان از کرمی استفاده کردند که با عصاره میوه خشک شلیل انجیری تهیه شده بود

فرزندان. دو بار در روز به مدت دو هفته انجام شد و نتایج شگفت‌آور بود. کرم میوه خشک شلیل انجیری نسبت به کرم هیدروکورتیزون در درمان علائم درماتیت موثرتر بود.