لباس پزشکی در مورد توسعه هویت پزشک

در این مجموعه رو به رشد ادبیات در مورد توسعه هویت پزشک، تعداد محدودی از مطالعات در مورد تأثیر بالقوه لباس حرفه‌ای وجود دارد.

مطالعه ما با توصیف احساسات قوی که دانشجویان سال اول پزشکی به پوشیدن لباس سنتی پزشکان نسبت می دهند و اهمیت این لباس بر هویت آنها به عنوان پزشکان آینده به این ادبیات می افزاید.

هویت حرفه ای از طریق ترکیبی از ادراک خود و ادراک دیگران شکل می گیرد.

دانش آموزان ما همچنین احساس کردند که پوشیدن اسکراب به پوشیدن لباس سنتی ملی ترجیح داده می شود، اگرچه آنها بیشتر راحتی و کاربردی بودن را دلیل آن ذکر کردند.

همانطور که لباس حرفه ای رفتارهای خاصی را به همراه دارد، لباس ملی سنتی نیز با مجموعه ای از رفتارها و انتظارات همراه است.

اگرچه برداشت‌های اولیه آن‌ها نشان می‌دهد که ترجیح واضحی برای اسکراب در محیط بالینی دارند، در درجه اول به مسائل راحتی و آزادی حرکت اشاره می‌کنند، مشخص نیست که آیا لباس کار پزشکی پزشک برای دانشجویانی که به طور معمول لباس‌های سنتی استاندارد می‌پوشند، معنادارتر است یا خیر. این منطقه برای تحقیقات آینده باقی می ماند.

نتایج ما باید در چارچوب محدودیت های مهم تفسیر شود. اول، شرکت‌کنندگان شامل گروه کوچکی از دانشجویان پزشکی از یک موسسه واحد بودند که تعمیم‌پذیری نتایج را محدود می‌کرد.

مطالعات بیشتری برای ارزیابی اینکه آیا دانشجویان پزشکی در کشورهای غیرعربی و غربی ادراکات مشابهی از گان جراحی یکبار مصرف پزشک دارند، مورد نیاز است.

پاسخ دهندگان ما نیز عمدتاً زنان بودند که منعکس کننده جمعیت شناسی کلاس دانشکده پزشکی ما بودند. مطالعات منطقه‌ای نیز غلبه زنان کارآموز پزشکی را گزارش می‌دهند.

صرف نظر از تعداد بیشتر زنان دانشجوی پزشکی، نرخ پاسخ زنان بیشتر تعجب‌آور نیست، زیرا پزشکان زن گزارش کرده‌اند که با سایر اعضای تیم مراقبت‌های بهداشتی، پذیرش‌ها یا سایر بیماران اشتباه می‌شوند.

مطالعات دیگر نیز اشاره کرده اند که در مقایسه با همکاران مرد پزشکان زن، ادراک بیماران بیشتر تحت تأثیر انتخاب روپوش پزشکی جدید پزشکان زن است.

احتمال شرکت در مطالعات تحقیقاتی مرتبط حجم نمونه کوچک نیز از تجزیه و تحلیل زیر گروه بر اساس جنسیت جلوگیری کرد.

علاوه بر این، از آنجایی که فقط ادراک دانش‌آموز سنجیده شد، مشخص نیست که آیا واقعاً بر تعامل پزشک و بیمار تأثیر گذاشته است یا خیر. به دست آوردن دیدگاه بیمار از تعامل، یک حوزه مهم برای مطالعه آینده است.

علاوه بر این، پاسخ ها همه به زبان انگلیسی بود که برای بسیاری از دانش آموزان زبان اول نیست. به این ترتیب، تنوع ذکر شده در دامنه و عمق نظرات روایی ممکن است تا حدی به دلیل تفاوت در مهارت نوشتاری انگلیسی دانش آموزان باشد.

در نهایت، زمینه باید در نظر گرفته شود. از آنجایی که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه پیوند تاریخی عمیقی با لباس های سنتی وجود دارد، دانشجویان مطالعه ما ممکن است ارتباطات فرهنگی قوی تری با روپوش پزشکی شیک داشته باشند.

  • منابع:
  1. First year medical students’ perceptions of the impact of wearing scrubs on professional identity: a narrative analysis in the United Arab Emirates
  • تبلیغات:
  1. با استفاده از این نوع لباس کار از شر بیماری های پوستی خلاص شوید
  2. دستکشهای جوشکاری تولید شده از نخ کولار
  3. چرا استفاده از لباسهای ورزشی در خارج از زمین مجاز است؟!
  4. مردم چین معتقدند که خوردن خورش زالو باعث تصفیه خون می شود