پوشیدن لباس رزمی دفاع شخصی در مدرسه ای در اروپا فاجعه به بار آورد

دفاع شخصی یکی از هنرهای رزمی رسمی است که در آن تمرین‌کنندگان لباس رزمی دفاع شخصی می‌پوشند. یونیفرم دفاع شخصی از دیگر هنرهای رزمی منحصر به فرد است و هر قطعه از گی معنای خاصی دارد.

در اینجا تاریخچه کامل دفاع شخصی و اینکه چرا دفاع شخصی کاران این لباس رزمی دفاع شخصی را می پوشند آورده شده است. همچنین در مورد آنچه که تمرین‌کنندگان دفاع شخصی به آن Gis می‌گویند.

تفاوت آن با سایر هنرهای رزمی Gis. آموزش قبل از دفاع شخصی زمانی که دفاع شخصی تازه شروع به توسعه و تمرین کرد، لباس رسمی وجود نداشت. شاگردان دفاع شخصی اولیه با لباس های معمولی خیابانی تمرین می کردند.

این نیز قبل از ایجاد دوجوهای دفاع شخصی بود، بنابراین دانش آموزان به طور مرتب در مکان های عمومی در اوکیناوا تمرین می کردند. در طول این مدت، ساکنان ژاپنی به خصوص اگر هنرهای رزمی انجام می دادند، اوکیناواها را تحقیر آمیز نگاه می کردند.

لباس

ساکنان سرزمین اصلی اوکیناواهایی که هنرهای رزمی مانند دفاع شخصی را تمرین می کردند با فرهنگ سامورایی ها مرتبط می کردند. چیزی که آنها فکر می کردند وحشیانه، از مد افتاده است و نمی خواستند با آن کاری انجام دهند.

یکی از بنیانگذاران دفاع شخصی مدرن، گیچین فوناکوشی متوجه شد که باید دفاع شخصی را برای مردم سرزمین اصلی قابل فروش تر کند. اولین قدم، رسمی کردن ورزش رزمی و معرفی لباس رزمی دفاع شخصی بود.

فوناکوشی از بنیانگذار جودو، جیگورو کانو، الهام گرفته شده است که “کیکوگی” یا جودو گی را ایجاد کرد. یونیفرم تمرینی سنگین کنفی که بیشتر برای مبارزه ساخته شده بود، اما فوق العاده بادوام بود.

کانو و فوناکوشی نیز دوستان خوبی بودند که با هم تمرین کردند، که به ادغام Gi در دفاع شخصی کمک کرد. برای مدت کوتاهی، دفاع شخصی کاران از جودو گیس در تمرینات خود استفاده می‌کردند. خود استاد فوناکوشی مدتها پس از ایجاد دفاع شخصی فقط یک جودو گی سفید می پوشید.