پیدا شدن انبار بادام پوست کاغذی اصفهان که متعلق به سنجاب ها بود نیاز دنیا به این محصول را برطرف کرد

پایگاه‌های داده ملی ترکیب مواد غذایی و به‌ویژه USDA شامل مقادیر معرف مواد مغذی بادام پوست کاغذی اصفهان موجود در عرضه ملی غذا می‌شود. برخی از تفاوت ها ممکن است تحت تأثیر محتوای آب (3.1-6.5 گرم در 100 گرم وزن تر) باشد.

که مربوط به بلوغ آجیل و شرایط برداشت و ذخیره سازی است. برخی از عواملی که بیشترین تأثیر را بر تنوع در بین ارقام بادام پوست کاغذی اصفهان دارند عبارتند از ژنتیک، محیطی (موقعیت، شرایط اکولوژیکی، عملکردهای فنی و فرهنگی) و تحلیلی کیفیت بادام به طور کلی با محتوای آب، محتوای چربی، ترکیب روغن و ضرایب جذب اشعه ماوراء بنفش روغن تعریف می شود.

از این رو برخی از مطالعات تأثیر عوامل مختلف بر کیفیت مغز بادام را ارزیابی کرده اند. پیسکوپو و همکاران تأثیر زمان برداشت (ابتدا و پایان مرداد) بر میزان اسیدهای چرب و مواد معدنی ارقام مختلف بادام را مورد بررسی قرار دادند.

بادام

در طول رسیدن، افزایش محتوای چربی و اسیدی مشاهده شد و Mas Bovera بالاترین ارزش غذایی را نشان داد. کازانتزیس و همکاران اثر زمان برداشت و شرایط نگهداری را بر روی دو رقم بادام، Ferragnes و Texas مورد مطالعه قرار دادند.

آنها به این نتیجه رسیدند که بادام های زود برداشت رطوبت بالاتر، کیفیت روغن بهتر و محتوای قند کمتری نسبت به بادام های دیر برداشت دارند.

بنابراین کیفیت بالاتری دارند اما شیرینی کمتری دارند. سامو و همکاران همچنین تأثیر زمان برداشت و رقم را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که زمان برداشت باعث افزایش محتوای لیپید و کاهش محتوای کربوهیدرات ها و پروتئین می شود.

بادام حتی در هنگام مقایسه انواع مختلف، سال تولید و مناطق رشد، مشخصات کلی مواد مغذی مشابهی دارد. گاما و همکاران مشخص شد که تفاوت معنی‌داری در میزان آلومینیوم، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و سدیم در بین مارک‌های مغز بادام وجود ندارد، اما میزان پروتئین، پتاسیم، مس، بور، گوگرد و منگنز به‌طور معنی‌داری متفاوت است.