چرم طبیعی از پوست حیوانات

چرم واقعی از آنجایی که پوست حیوانی است و مواد مصنوعی نیست، باید به خوبی نگهداری شود تا عمر آن طولانی شود. نباید خیس شود و ریزش ها باید فوراً پاک شوند تا از لکه دار شدن دائمی یا آسیب دیدن چرم طبیعی جلوگیری شود. چرم واقعی باید از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شود، زیرا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش شدید باعث خشک شدن روغن های طبیعی و تغییر رنگ و پیری زودرس می شود. به یاد داشته باشید، چرم زمانی پوست یک حیوان بود. همانطور که ما از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید استفاده می کنیم، چرم نیز باید به طور مرتب مرطوب و نرم شود تا از آن محافظت کند و برای سال های آینده ظاهری عالی داشته باشد. این بدان معنا نیست که نمی توانید کیف چرمی خود را حمل کنید یا کت چرمی خود را در یک روز آفتابی بپوشید، فقط به این معنی است که باید از میزان قرار گرفتن چرم در معرض نور خورشید آگاه باشید و باید وسایل چرمی خود را با یک پاک کننده چرم هرگز قطعات چرمی خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و آنها را در ماشین خود رها نکنید.

چرم مصنوعی به طور قابل توجهی بدون نیاز به نگهداری بیشتر از چرم بزی واقعی است. بیشتر چرم های مصنوعی را می توان با آب و محلول صابون ملایم تمیز کرد. در برخی از چرم های مصنوعی مانند Nauga Soft، حتی می توانید از آب رقیق شده و محلول سفید کننده برای تمیز کردن لکه های سخت تر استفاده کنید. با توجه به این واقعیت که این ماده مصنوعی است، خطر آسیب رساندن به چرم مصنوعی در معرض اشعه ماوراء بنفش وجود ندارد، به این معنی که می توانید یک مبل چرم مصنوعی را بدون نگرانی از تغییر رنگ پارچه یا ترک خوردن آن در اتاقی با نور آفتاب قرار دهید. اگر گرفتار باران شدید، کیف یا ژاکت چرم مصنوعی شما خوب می شود. برخی از چرم های مصنوعی پس از شستن نیاز به لاک زدن با مقدار کمی پولیش روی پارچه تمیز و خشک دارند. برندهایی مانند Naugahyde و Morbern® تثبیت کننده های UV را اضافه کرده اند تا از ماندگاری آنها برای سال ها در محیط های دریایی و فضای باز اطمینان حاصل کنند.

برنامه های کاربردی
بیش از نیمی از کل تولیدچرم طرح دار واقعی برای کفش، 25٪ برای لباس و تنها حدود 15٪ از چرم برای اثاثه یا لوازم داخلی استفاده می شود. با توجه به هزینه بالای چرم واقعی، پوشاندن کاناپه با چرم برای اکثر مصرف کنندگان مقرون به صرفه نیست، اگرچه می توانید. همچنین باید تعمیر و نگهداری مورد نیاز را در نظر داشته باشید. از آنجایی که مبلمان احتمالاً با نشت مواد غذایی و نوشیدنی مواجه می شوند – و حتی حوادث ناشی از حیوانات خانگی و کودکان – برای بسیاری از خانواده ها استفاده از چرم خام تبریزواقعی برای مبلمان عملی نیست. اکسسوری هایی مانند کمربند، کیف پول، کیف و کیف پول بیشتر با چرم واقعی ساخته می شوند و ظاهر گران قیمت آن ها به جذابیت و لوکس بودن لباس ها و اکسسوری های چرم واقعی می افزاید.

  • منابع:
    1. Care & Cleaning

  • تبلیغات: 
    1. بهترین روشهای برگزیده برای شاد زیستن در چند سال اخیر!
    2. پسر ۲۰ ساله ای که با خوردن بیسکویت پیر شد
    3. کلوچه های خانگی که باعث پولدار شدن مادر خانه شدند
    4. بانویی که با پخت کیک زندگی خود را آتش زد!