کمربند چرم مشهد اصل موجب آتش سوزی در پنج کارخانه بزرگ کشور شد

کمربند چرم مشهد اصل یک نوار یا بند انعطاف‌پذیر است که معمولاً از چرم، پلاستیک یا پارچه سنگین ساخته می‌شود و در اطراف کمر طبیعی یا نزدیک آن (تا دور باسن) بسته می‌شود. انتهای یک کمربند آزاد است.

و یک سگک کمربند را با محکم کردن یک سر آن به قسمت دیگری از تسمه، در یا نزدیک انتهای دیگر، به صورت حلقه در می آورد. اغلب، حلقه حاصل کوچکتر از باسن است. کمربندها به دلیل تنوع در اندازه‌های کمر، طول‌های زیادی دارند، و بیشتر کمربندها را می‌توان در سگک آن تنظیم کرد تا متناسب با کمر کاربر باشد.

کمربند چرم مشهد اصل برای محکم کردن یا نگه داشتن لباس‌ها مانند شلوار، شلوارک و دامن به‌طور متفاوتی استفاده می‌شوند. حمل اشیاء، مانند ابزار و سلاح؛ و برای تعریف یا برجسته کردن کمر.

کمربند

یک کمربند چرم مشهد اصل که روی شلوار بسته می شود. سه نوع حلقه کمربند قابل مشاهده است: یک حلقه دوخته شده به خود لباس (وسط)، یک حلقه نگهدارنده متصل به کمربند (سمت چپ) و یک حلقه آزادانه جداشدنی (راست)

برخی از لباس‌ها دارای یک سری حلقه‌های کمربند در قسمت کمر هستند که می‌توان از آن‌ها کمربند را نخ کرد. علاوه بر این، بسیاری از کمربندها دارای یک “حلقه نگهدارنده” هستند که به یک انتها، نزدیک سگک چسبانده شده است.

حلقه نگهدارنده پس از کمانش تسمه، انتهای آزاد تسمه را از تکان خوردن به اطراف جلوگیری می کند. برخی از کمربندها نیز دارای یک نوک انتهایی (از فلز یا چرم) هستند که انتهای آزاد کمربند را می پوشاند تا از آسیب محافظت کند.

در لباس‌ها، روپوش‌ها و لباس‌های مجلسی، کمربندها لباس را بالا نمی‌برند، بلکه ممکن است کمر آن را بکشند و آن را مشخص یا برجسته کنند. این لباس ها به دلیل اینکه با آویزان شدن از شانه ها یا اصطکاک روی تنه موقعیت خود را بر روی بدن حفظ می کنند، برای بلند ماندن نیازی به کمربند ندارند.

وسعت کمربند چرم مشهد اصل پوشیده شده با چنین لباس‌هایی نباید به اندازه حلقه‌های کمربند محدود شود: برخی از کمربندهای پهن به نام کمربند از نظر ظاهر و عملکرد با کرست‌ها همپوشانی دارند.