گردنبند طبی تن یار را می توان برای درمان آلزایمر استفاده نمود

گردنبند طبی تن یار توسط اورژانس بر روی بیمار قرار می گیرد. یقه نرم نسبتاً انعطاف پذیر است و کمترین محدودیت را دارد، اما می تواند خطر شکستگی بیشتر را به خصوص در افراد مبتلا به پوکی استخوان داشته باشد.

آنها معمولا از نمد ساخته می شوند. می توان از آن برای آسیب های جزئی استفاده کرد یا پس از بهبودی که باعث پایداری بیشتر گردن شد.

طیف وسیعی از یقه‌های سفت و سخت تولیدی نیز استفاده می‌شود که معمولاً شامل (الف) یک پوسته دو سوپاپه پلاستیکی محکم که با تسمه‌های Velcro محکم می‌شود و (ب) آسترهای پددار قابل جابجایی است.

گردنبند

همچنین شامل یک پد پشتی، پانل پشتی، پد جلو، پانل جلویی، و پد چانه است. سوراخ های هوا در سرتاسر دستگاه وجود دارد تا تهویه منطقه را فراهم کند و همچنین در صورت نیاز امکان تراکئوستومی را فراهم کند.

سفتی در برخی از مدل ها توسط پلکسی گلاس ارائه می شود. اغلب تجویز شده یقه های آسپن، مالیبو، میامی جی و فیلادلفیا هستند. همه اینها را می توان با قطعات اضافی سینه و سر برای افزایش ثبات استفاده کرد.

گردنبند طبی تن یار در بریس های سفت و سختی که سر و قفسه سینه را با هم محدود می کند، گنجانده شده است. به عنوان مثال می توان به دستگاه بیحرکتی فک پایین (SOMI)، Lerman Minerva و Yale اشاره کرد. موارد خاص، مانند کودکان بسیار خردسال یا بزرگسالان غیر همکار، گاهی اوقات هنوز در گچ پزشکی گچ های پاریسی مانند گچ مینروا بی حرکت می شوند.

یقه های سفت هنگام خم کردن گردن بیشترین محدودیت را دارند و در مقایسه با یقه های نرم کمترین محدودیت را با چرخش جانبی دارند. با وجود این، آزمودنی‌ها وقتی از افراد خواسته می‌شود فعالیت‌های روزمره زندگی را انجام دهند، دامنه حرکتی مشابهی دارند.

تصور می‌شود که این یقه‌ها راهنمای حس عمقی در مورد میزان حرکت دادن گردن و زمانی که بیماران مشغول انجام یک فعالیت هستند، می‌توانند گردن خود را بیشتر حرکت دهند، ارائه می‌دهند.

به همین دلیل است که در آسیب‌های جزئی‌تر، گردنبند طبی تن یار همچنان برای یادآوری آسیب به بیماران قرار داده می‌شوند تا بتوانند هر گونه فعالیتی را که ممکن است وضعیت آنها را بدتر کند محدود کنند.