گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین محصولات زراعی

گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین محصولات زراعی در بین باغبان خانه است و با دلیل خوب: نه تنها گوجه فرنگی خوشمزه و همه کاره است ، بلکه رشد آنها نسبتاً آسان است و برای فضایی که اشغال می کنند ، ارزش بالایی دارند.

هیچ گوجه فرنگی خریداری شده از فروشگاه نمی تواند با طعم گوجه فرنگی انگور که از باغ در اوج بلوغ خود گرفته شده است ، مقایسه کند.

یک گیاه چند ساله در مناطق استوایی بومی خود ، گوجه فرنگی متعلق به خانواده Nightshade (Solanacae) است و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است.

گوجه فرنگی در قرن شانزدهم در غذاهای اروپایی ظاهر شد ، اگرچه به دلیل این عقیده رایج مبنی بر سمی بودن ، تا قرن 18 در آنجا محبوبیت پیدا نکرد.

الزامات خاک
گیاهان گوجه فرنگی صادراتی در سایت های خوب زهکشی که بیشتر روز خورشید را دریافت می کنند ، به خوبی رشد می کنند.

pH خاک باید کمی اسیدی باشد (6.2 تا 6.8). نیتروژن بیش از حد می تواند منجر به گیاهان با شاخ و برگهای سرسبز و شدید اما تولید میوه کمی شود.

اگرچه بهتر است نیازهای آهک و کود را از نتایج آزمایش خاک تعیین کنید ، یک قانون شست برای باغبانانی که فاقد داده های آزمایشی هستند ، استفاده از 2½ پوند کود کامل مانند 10-10-10 (یا معادل آن) در هر 100 است. فوت مربع منطقه باغ. کود کود را حدود 2 هفته قبل از کاشت در خاک کار کنید.

انتخاب تنوع مناسب
صدها نوع گوجه فرنگی متناسب با هر آب و هوا ، سایت باغ و سلیقه وجود دارد. گوجه فرنگی ریز وجود دارد که در 55 روز و انواع آنها رسیده است که برای تولید محصول خود به سه ماه هوای گرم نیاز دارند.

برخی از آنها انگورهایی تولید می کنند که اگر با هرس حفظ نشوند ، 25 فوت پراکنده می شوند ، در حالی که برخی دیگر فقط 8 اینچ در بلوغ هستند.

اندازه گوجه فرنگی جنوب از اندازه سنگ مرمر تا بزرگ به اندازه گریپ فروت. و مجموعه رنگ ها! با وجود انواع زیادی در دسترس ، چگونه یکی یا مواردی را که برای باغ شما مناسب است انتخاب می کنید؟

انواع مختلفی را انتخاب کنید که در رشد کوتاه ما رشد کرده و به خوبی تولید می کنند. یک راه خوب برای انجام این کار ، انتخاب انواع مختلفی است که در شرایط محلی آزمایش شده اند.

  • منابع:
  1. Growing Vegetables: Tomatoes [fact sheet]
  • تبلیغات:
  1. پالتی که با آن می توان ماهی صید کرد!
  2. خراطی بر روی چوب | مرکز طراحی و خراطی روی چوب
  3. خیار گاز زده توسط شاهزاده عرب به مزایده گذاشته شد!
  4. کشف یکی از مخوفترین گودالهای جهان در ایران !!